Wydawnictwo medyczne Cornetis

Wydawnictwo medyczne

+48 71/ 792 80 77 sekretariat@cornetis.pl

Oferta dla wydawnictw - SYSTEM CORPRESS

Artykuły medyczne

Tytuł: Cholestatyczne zapalenie wątroby i ciężka neutropenia w następstwie stosowania tiklopidyny

Autor:
Zygmunt Zdrojewicz, Andrzej Dubiński, Andrzej Dworaczek, Anna Krzymuska
Typ:
Prace kazuistyczne
Język:
PL
Czasopismo:
Gastroenterologia Polska
Rok:
2005
Tom:
12
Numer:
6
Strona początkowa:
569
Strona końcowa:
571
ISSN:
1232-9886
Słowa kluczowe:
tiklopidyna, cholestatyczne zapalenie wątroby, neutropenia
Czytaj

Przedstawiono przypadek 7O-letniej kobiety, u której, w następstwie stosowania tiklopidyny, doszło do ciężkiej neutropenii oraz cholestatycznego zapalenia wątroby. Odstawienie leku dało poprawę czynności wątroby oraz powrót do wartości prawidłowych liczby neutrofilii. W pracy omówiono mechanizmy toksycznego działania tiklopidyny oraz wskazano na korzyści związane z podawaniem tego leku.