Blog

Cerruti – historia i osiągnięcia włoskiej marki odzieżowej

16 września, 2022

Z czym  kojarzyć się może 1881 rok? Pewnie nie wszystkim i nie od razu ale prawidłowa odpowiedź brzmi – Cerruti. Ta data wraz logo pojawia się od ponad 100 lat na produktach jednej z najsłynniejszych włoskich i światowych marek. A z czym się powinna kojarzyć sama marka? Z klasyczną elegancją, doskonałą jakością użytych materiałów oraz doskonałym wyczuciem smaku. Wszystko oczywiście w dobrym, włoskim stylu.

Założycielem tego jednego z najbardziej rozpoznawalnych domów mody na świecie był Antonio Cerruti. Rodzinny interes pomagali mu prowadzić jego bracie a po śmierci Antonio ster nad firmą przejął jego syn Nino Cerutti.  Miał on wtedy zaledwie 20 lat a zadanie, które przed nim stało nie było łatwe. Jednak kiedy w 1950 roku przejął firmę odważnie rozpoczął wprowadzać w niej zmiany i w końcu udało mu się wykreować całkowicie nowy wizerunek marki do tej pory kojarzonej przede wszystkim z drogimi, ekskluzywnymi wyrobami z wełny.

Hitam to pierwsza kolekcja męska marki z 1957 roku która odniosła sukces i zwróciła uwagę klientów i środowisk opiniotwórczych na dalsze projekty domu mody. W 1977 pojawiła się kolekcja dla pań. Pod koniec lat 60-tych powstał koncept „The Casual Chic”, który początkowo był skierowany do klientów z rozwijającej się klasy średniej. Nino wykorzystał korzystny moment i pojawił się z swoimi kolekcjami na rynku w Japonii. Jednym z najbardziej znanych projektów z tego okresu jest smokingowa marynarka wykonana z wełny.Lata 80-te i 90-te to okres dynamicznego rozwoju firmy. Marka wypuściła linię perfum sportową kolekcję oraz otworzyła sieć butików na całym świecie. W 2001 roku Nino sprzedał firmę i wycofał się z projektowania.

Jego miejsce zajął Roberto Menichetti ale już po roku Cerruti miał nowego dyrektora artystycznego – młodego Jugosłowianina Istyna France. On też nie zagrzał długo miejsca na swoim stanowisku. Przez lata istnienia marki, doświadczenie zdobyło tu wielu wybitnych projektantów mody. Jednym z nich był Georgio Armani, który zanim stworzył własne imperium pracował dla Cerruti. Dziś dyrektorem artystycznym marki jest Andreas Taralis, który od kilku sezonów stara się odmłodzić styl domu mody i zdobyć współczesnych klientów. Dziś marka jest  przede wszystkim znana z wyjątkowo eleganckich i doskonale skrojonych kolekcji ubrań. Klienci firmy doceniają również praktyczność i wygodę ubrań sygnowanych logo marki.

Na potrzeby przemysłu filmowego Cerruti stworzył kreacje do takich filmów jak m.in.: „Nagi Instynkt” z Sharon Stone i Michaelem Douglasem, „Pretty Woman” z Julią Roberts oraz Richardem Gere, „Czarownice z Eastwick”, „Amercan Psycho” czy też „Oczy Szeroko Zamknięte” z Nicole Kidman i Tomem Cruisem. Ale gwiazdy chętnie noszą stroje od Cerrutiego również, a raczej przede wszystkim, po za planem filmowym. Były właściciel marki Nino Cerruti zawsze był wielkim fanem kina. W roku 2005 Nino Cerruti dołączył do dwóch innych Włochów, i zasiadł w jury Berlińskiego Festiwalu Filmowego. W ten sposób związek Nino i firmy sygnowanej jego nazwiskiem ze światem filmu jeszcze bardziej się zazębiły. Co będzie dalej?

Zostaw komentarz